کاربرد POE در حضورغیاب


POE در دستگاه حضور و غیاب


برخی تجهیزات و دستگاههای الکترونیکی، برای تأمین برق خود احتیاج به ولتاژ DC (جریان برق مستقیم با ولتاژ پائین) دارند. برای تبدیل برق شهر و تأمین ولتاژ DC برای این تجهیزات نیاز به آداپتور بوده و در برخی موارد نیز به دلیل دوری پریز برق از دستگاه مورد نظر، نیاز به کابل کشی و تقبل هزینه اضافی می باشد. اما اگر دستگاه مورد نظر ما دارای پورت شبکه بوده و از تکنولوژی POE پشتیبانی کند، دیگر نیازی به کابل کشی برق برای دستگاه مورد نظر نیست.

این تکنولوژی پیش از این، در دوربین‌های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار گرفته است و در حال حاضر برخی دستگاه‌های حضور و غیاب نیز از این قابلیت برخوردار می باشند.

 

 

POE چیست؟

 

POE مخفف واژه Power Over Ethernet می‌باشد که به معنی انتقال برق بر روی کابل شبکه است. POE مکانیزم استاندارد IEEE 802.3af  است که وظیفه ارسال برق بر روی کابل شبکه CAT5 وCAT6 را بر عهده دارد.

 

ارسال برق بر روی کابل شبکه با استفاده از POE ، اهمیت زیادی داشته و  باعث تمیزتر شدن کار میشود. به‌جای این‌که به دستگاه حضور و غیاب، دو کابل متصل شود (یکی برای اطلاعات و دیگری برق آداپتور)، فقط یک کابل شبکه متصل خواهد شد. از طرفی، هنگامی که برق دستگاه را از طریق POE تامین میکنید، کافیست سوئیچ  شبکه POE  را به UPS متصل کنید تا در صورت قطع برق، دستگاه حضور و غیاب خاموش نگردد و به کار خود ادامه دهد.

 

 در شبکه 100Mbps تنها از دو زوج (چهار رشته) کابل CAT5 استفاده میشود و دو زوج دیگر، بلااستفاده است. سوئیچ POE از دو زوجی که اطلاعات را عبور نمیدهد(رشته های چهار، پنج، هفت و هشت)، برای ارسال برق به سمت دستگاه استفاده میکند. در شبکه گیگابیتی نیز با وجود استفاده از هر هشت رشته کابل CAT6 برای ارسال اطلاعات همچنان از رشتههای چهارم، پنجم، هفتم و هشتم برای انتقال برق استفاده می شود.