مرجع مقالات حضور و غیاب و کنترل تردد





۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

6 روش برای مدیریت محیط کار | اینفوگرافی

مدیریت محیط کار

ادامه مطلب...
۱۶ مرداد ۹۵ ، ۰۰:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fingerprint

الزامات محاسبه حقوق و دستمزد

الزامات محاسبه حقوق دستمزد

ادامه مطلب...
۱۱ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fingerprint
دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۱ ب.ظ fingerprint
مزایای استفاده از سیستم حضور و غیاب

مزایای استفاده از سیستم حضور و غیاب

چرا به سیستم حضور و غیاب نیازمندیم؟ 

 محاسبه کارکرد رکن اساسی در محاسبات حقوق و دستمزد پرسنل بوده و بدون آگاهی از وضعیت کارکرد پرسنل، امکان پرداخت دقیق و صحیح دستمزد میسر نخواهد بود. کارکرد پرسنل از طریق روزهای حضور در محل کار ، تعداد مرخصی،  روزهای غیبت و مأموریت های ساعتی یا روزانه محاسبه می‌شود .

 

ثبت حضور و غیاب پرسنل و نیروهای کار  به دو روش سنتی و  مکانیزه انجام می شود. در روش سنتی تردد، غیبت، مرخصی و مأموریت پرسنل بصورت دستی در یک دفتر در حراست و نگهبانی  ثبت شده و در پایان هر ماه کاکرد پرسنل توسط واحد اداری و از روی این دفتر محاسبه می‌گردد .

 

امروزه روش دستی و سنتی تقریباً منسوخ شده است. چرا که این روش مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی بوده و احتمال بروز خطا در آن زیاد است  و درصد تقلب و تخلف در آن بالا می رود. ولی در روش مکانیزه، با استفاده از سیستم حضور و غیاب، دخالت نیروی انسانی به حداقل رسیده و احتمال بروز تخلف و خطا به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

   

۰۴ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fingerprint

عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی

بهره وری نیروی انسانی

ادامه مطلب...
۰۳ مرداد ۹۵ ، ۲۲:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fingerprint
يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۴ ق.ظ fingerprint
نقش و اهمیت نیروی انسانی در سازمان

نقش و اهمیت نیروی انسانی در سازمان

سازمان‌ ها بدون وجود نیروی انسانی نه‌ تنها مفهومی‌ ندارند، بلکه اداره آنها نیز میسر نخواهد بود. حتی با ورود فناوری‌های جدید و تبدیل آنها به توده‌ای از تجهیزات و دستگاه‌ها، همچنان نقش نیروی انسانی به عنوان عاملی حیاتی و راهبردی در بقای سازمان، کاملاً مشهود است. بنابراین نیروی انسانی ارزشمندترین منبع سازمان‌ های امروزی به شمار می‌آیند چرا که به تصمیمات آن شکل داده، و باعث حل شدن مسایل و مشکلات و عینیت بخشیدن به بهره‌وری می شوند. بهبود و افزایش مستمر بهره‌وری، مستلزم رشد و بهره‌وری کارکنان و تقویت نیروی انگیزش آنان می‌باشد. در واقع می توان از انگیزش به عنوان موتور محرک یا نیروی پیش‌برنده انسان یادکرد.

ادامه مطلب...
۰۳ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۲۴ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
fingerprint