ثبت تردد در دستگاههای حضور و غیاب به چند روش انجام   می گردد

 

ثبت تردد با استفاده از  کد(رمز)

ثبت تردد با کارت

ثبت تردد با استفاده از خصوصیات بیومتریک

ثبت تردد بصورت ترکیبی



ثبت تردد مبتنی بر کد، با استفاده از صفحه کلید روی دستگاه انجام می شود. دستگاه حضور و غیاب کارتی شامل کارتهای بارکدی،مغناطیسی و بدون تماس است. هزینه خرید این دستگاهها نسبت به دستگاههای دیگر پائین تر است. اما پس از خرید دستگاه‌های کارتی هزینه تهیه و تولید کارت باید پرداخت گردد. ثبت تردد در دستگاه حضورغیاب کارتی در کمترین زمان انجام می گیرد اما در دستگاه رمزی چند ثانیه صرف ورود رمز می شود. فراموش کردن رمز و مفقود شدن کارت و همچنین امکان تقلب (ثبت تردد توسط فرد دیگر) از معایب این نوع دستگاه‌ها می باشد.

 

 

دستگاه‌های ثبت تردد بیومتریک شامل دستگاه‌های اثر انگشتی ، تشخیص چهره ، اسکن کف دست ، اسکن عنبیه و ... می شود. مهمترین دستگاه‌های حضور و غیاب مبتنی بر خصوصیات بیومتریک ، شامل دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی و تشخیص چهره می باشد. هزینه خرید دستگاه اثر انگشتی بیشتر از دستگاه کارتی بوده و دستگاه تشخیص چهره گرانتر از سایر دستگاه‌ها است. مکانیزم ثبت تردد در این دستگاه‌ها، استفاده از خصوصیات منحصر به فرد انسانی (اثر انگشت و خصوصیات چهره و ... ) است که امکان تقلب در آن وجود ندارد. ابزار ثبت تردد در این دستگاه‌ها همیشه در دسترس بوده و نیاز به ابزار جانبی اضافه ندارد. زمان ثبت تردد در این دستگاه‌ها طولانی تر  از دستگاه‌های کارتی (1 تا چند ثانیه) می باشد. دستگاه حضورغیاب بیومتریک در بیشتر موارد هزینه تعمیر بالاتری نسبت به دستگاه کارتی و رمزی دارد.


بیشتر دستگاه‌های حضور و غیاب امروزی بصورت ترکیبی از دو یا چند تکنولوژی به بازار عرضه می گردد که این دستگاه‌ها گرانترین دستگاه‌های حضور و غیاب موجود در بازار می باشد. این نوع دستگاه‌ها جهت ثبت تردد گزینه های متنوعی (ثبت فقط با کارت یا رمز ، ثبت فقط با اثر انگشت یا تشخیص چهره و یا ثبت تردد با ترکیبی از موارد موجود مثلا کارت و اثر انگشت با هم ) در اختیار ما قرار می دهند که با توجه به سیاست‌های سازمان و اداره مربوطه، نحوه ثبت تردد برای هر فرد می تواند متفاوت باشد. در این دستگاه‌ها اگر یکی از ابزار ثبت تردد دچار مشکل شود، افراد می توانند توسط ابزار دیگری تردد ثبت می کنند.


در حال حاضر فناوری‌های نوین دیگری به صنعت کنترل تردد و حضور غیاب راه یافته‌اند. فناوری‌های شناسایی با عنبیه چشم، الگو‌های کف دست دو تکنولوژی جدید بیومتریک هستند که در در دستگاه‌های حضور و غیاب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند جدید از جمله Location ، QR Code  و ... نیز ، امکان استفاده در سیستم‌های کنترل تردد و حضورغیاب را دارند. 



  بیشتر بدانید

                             

انواع دستگاه حضور غیاب - معرفی برندهای موجود در بازار

دستگاه  حضور و غیاب ارزان می‌خوای؟ 

لیست شرکت‌های تولید کننده حضور و غیاب