خرید دستگاه حضور و غیاب

بررسی خرید دستگاه حضور و غیاب از دیجی کالا

دیجی کالا نامی آشنا در زمینه خرید اینترنتی است. این برند  از جایگاهی ممتاز در میان فروشگاه‌های اینترنتی در داخل کشور برخوردار است و به عنوان بزرگ‌ترین و متنوع ترین فروشگاه آنلاین کشور در بخش خرده فروشی شناخته می‌شود.

دیجی کالا از سال 1385 کار خود را شروع کرده و در حال حاضر یکی از پربازدیدترین سایت‌های کشور است که روزانه میزبان صدها هزار بازدید کننده است. در این سایت انواع کالاها را می‌توانید خریداری کنید. یکی از کالاهایی که در سایت دیجی کالا عرضه می‌شود، دستگاه حضور و غیاب است. 

دیجی کالا موافقان سینه چاک و  مخالفان سرسخت بسیاری دارد که هر یک دلیلی بر تأیید یا عدم تأیید آن دارند. 

در این مقاله نمی‌خواهیم به مزایا و معایب دیجی کالا بپردازیم. بحث اصلی این است که آیا معقول است که ما از دیجی کالا یا سایر فروشگاه‌های اینترنتی، دستگاه حضور و غیاب خریداری کنیم یا نه ؟

 

وقتی در دسته بندی‌های مختلف دیجی کالا به بخش دستگاه حضور غیاب مراجعه کنید، با انواع متنوعی از دستگاه‌ها با رنج مختلف قیمت روبرو می‌شوید. شاید وجود طیف متنوعی از دستگاه‌های حضورغیاب را نقطه قوتی برای دیجی کالا به شمار آورید. اما اگر از من بپرسید که آیا از دیجی کالا، دستگاه حضور و غیاب خریداری کنیم یا نه ؟ پاسخ من مثبت نیست. 

به نظر من خرید دستگاه ساعت زنی از سایت بزرگ دیجی کالا، کار منطقی به نظر نمی‌رسد. برای نظر خود هم دلایلی دارم. در ادامه ۵ دلیل برای عدم خرید دستگاه حضور و غیاب از  دیجی‌کالا و فروشگاه‌های مشابه، بیان می‌کنم.


کیفیت پائین 

اکثر دستگاه‌های حضور غیاب موجود در سایت دیجی کالا، جزو کالاهای بی‌کیفیت چینی هستند و شاید درصد کمی از این دستگاه‌ها از کیفیت نسبتاً قابل قبولی برخوردار باشند. مارک‌های نامعتبر و تکنولوژی‌های قدیمی گویای این دلیل است. نظرات درج شده مربوط به این کالاها هم تا حدودی گویای عدم رضایت خریداران از این دستگاه‌ها می‌باشد.

بنابراین اگر دنبال یک دستگاه حضور غیاب با کیفیت مناسب می‌گردید، دیجی‌کالا مکان مناسبی برای خرید به شمار نمی‌رود.  


واسطه بودن دیجی‌کالا 

دیجی‌کالا به عنوان واسطه‌ای بین فروشنده و خریدار  عمل می‌کند. در واقع شما به صورت مستقیم از فروشنده خرید نمی‌کنید، بلکه از طریق واسطه‌ای به نام دیجی‌کالا، خرید خود را انجام می‌دهید.

در خرید یک کالای تخصصی مانند دستگاه حضور غیاب بهتر است که توضیحات کامل از فروشنده دریافت شود. در خرید از شرکت‌های فروشنده، شما می‌توانید با بخش فروش و کارشناسان شرکت صحبت کنید و اطلاعات کافی را دریافت نمایید، ‌اما در سایت دیجی‌کالا توضیحات ناکافی توسط تیم محتوای دیجی کالا نوشته شده است  و شاید هم چندان تخصصی و درست نباشد.

قبل از خرید دستگاه یا نرم‌افزار حضور و غیاب شاید نیاز باشد که یک دمو از عملکرد دستگاه یا نرم‌افزار توسط فروشنده برای شما ارائه شود که در مورد خرید از دیجی کالا، این امکان فراهم نیست.            

 

فروشندگان نامعتبر                                                               

اگر به نام فروشندگان دستگاه حضور غیاب در دیجی‌کالا دقت کنید، با نام‌های نا آشنایی روبرو می‌شوید. در اینجا خبری از شرکت‌های معتبر و نام آشنای حضور و غیاب نیست. جالب است که برخی از دستگاه‌ های حضور و غیاب ارائه شده در دیجی‌کالا، توسط فروشگاه‌های لوازم اداری عرضه شده‌اند.

یعنی شما یک دستگاه حضور غیاب را از یک فروشگاه لوازم اداری بدون داشتن اطلاعات کافی از دستگاه خریداری می‌کنید. در این صورت پس از خرید، به احتمال زیاد با مشکلات نصب و راه اندازی و پشتیبانی روبرو خواهید بود. 

 

4 مشکلات مختص فروشگاه‌های اینترنتی 

در خریدهای اینترنتی از هر فروشگاهی قطعاً در کنار مزایا، معایبی نیز وجود دارد. ارسال طولانی مدت و زمانبندی نامناسب، قیمت‌های بالا، مشخصات فنی ناقص (به خصوص در مورد کالاهای تخصصی)  ، عدم گارانتی و خدمات پس از فروش نامناسب بعضی از کالاها و ... از جمله مشکلات خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است.


نمایندگی در شهرستان‌ها 

بعضی از شرکت‌های فروشنده حضور و غیاب در دیجی کالا فاقد نمایندگی و کارشناسان فنی در سطح استان‌های کشور هستند. لذا خریداران این محصولات، بابت دریافت خدمات نصب و پشتیبانی دچار مشکلات فراوان می‌شوند. 

 

کلام آخر 

هدف این مقاله نفی مزایای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی نیست. خرید هر کالایی از فروشگاه‌های اینترنتی کار اشتباهی نیست، بلکه بسیاری از کالاها از طریق این سایت‌ها با بهترین شرایط به فروش می‌رسند.

بحث بر سر این است که فروشگاه‌های اینترنتی، گزینه مناسبی برای خرید کالاهای تخصصی مانند دستگاه حضور و غیاب نیستند. بررسی کیفیت دستگاه حضورغیاب قبل از خرید، تناسب نرم‌افزار حضور و غیاب با دستگاه، امکان نصب و راه‌اندازی صحیح، برخورداری از پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب، باعث می‌شود قبل از انتخاب و خرید سیستم حضور و غیاب مناسب با یک شرکت معتبر در این زمینه مشاوره کنید، با کارشناسان آن شرکت صحبت کنید و با توجه به نیازهای خود، گزینه مناسب را انتخاب نمایید.