رقابت در صنعت حضور و غیاب بسیار فشرده و نزدیک شده است. شرکت‌های حضور و غیاب با ارائه جدیدترین فناوری‌ها و قابلیت‌ها سعی دارند گوی سبقت را از دیگر رقبا بربایند؛ و این فرصتی است برای تولید و ارائه دستگاه‌های حضور و غیاب جدید با توانایی‌های فوق‌العاده. در این بخش با یکی از محصولات شرکت ZKTeco با عنوان دستگاه حضور و غیاب SpeedFace V5L آشنا می‌شویم.

برای آشنایی بیشتر با سیستم‌های ثبت ورود و خروج دیگر می‌توانید به بخش معرفی دستگاه‌های حضور و غیاب مراجعه نمائید.

 

شرکت‌های Suprema و ZkTeco ، دو شرکت موفق در عرصه تولید محصولات حضور و غیاب و کنترل تردد هستند که عمده بازار حضور و غیاب ایران را نیز در اختیار دارند. بیشتر محصولات ارائه شده توسط این دو ، موفق بوده‌اند و توانسته‌اند رضایت کاربران را جلب کنند.

 

پس از معرفی یکی از محصولات کم نظیر حضور و غیاب (FaceStation F2)  توسط شرکت سوپریما، شرکت Zkteco نیز یک دستگاه حضور و غیاب با امکانات بسیار مناسب را معرفی کرده است. 

 

 خب! برویم سر وقت معرفی دستگاه جدید:‌  

 

دستگاه حضور و غیاب و کنترل دسترسی SpeedFace V5L   

SpeedFace-V5L [P] از جدیدترین محصولات شرکت ZkTeco است. این دستگاه حضور و غیاب کوچک که به اندازه یک گوشی هوشمند است، امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

کمتر دستگاه حضور و غیابی وجود دارد که 4 روش ثبت تردد شامل 3 روش بیومتریک ( چهره، کف دست و اثر انگشت)‌ به همراه کارت را یکجا داشته باشد. اما دستگاه حضور و غیاب SpeedFace-V5L [P] ،‌این 4 تکنولوژی را یکجا دارد.    (کارتخوان به صورت Optional) نصب می‌گردد.

 

SpeedFace-V5L با استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین الگوریتم‌های هوشمند تشخیص چهره و آخرین تکنولوژی‌های کامپیوتری، یک دستگاه تشخیص چهره کم‌نظیر با نور مرئی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این دستگاه از هر دو روش تأیید صورت و کف دست با ظرفیت زیاد و تشخیص سریع پشتیبانی می کند و همچنین عملکرد امنیتی را از همه جنبه ها بهبود می بخشد.

 

دستگاه حضور و غیاب  SpeedFace-V5L [P]  با استفاده از از فناوری شناسایی بدون تماس (تشخیص چهره و کف دست) ‌و شناسایی چهره با ماسک ، نگرانی‌های بهداشتی در زمان شیوع بیماری‌های ویروسی و واگیردار را به طور موثری از بین می برد.

 

الگوریتم ضد انعطاف پذیری که در این دستگاه به کار رفته است، امکان هرگونه جعل و تقلب از طریق عکس یا فیلم را خنثی می‌سازد.

 

تکنولوژی تشخیص کف دست این دستگاه نیز بسیار خوب عمل می‌کند. دوربین تعبیه شده، امکان شناسایی کف دست از طریق شکل‌های هندسی و رگ‌های کف دست را دارد. جالب اینجاست که این شناسایی بسیار سریع (0.35ثانیه) اتفاق می‌افتد. داده های کف دست به دست آمده با حداکثر 3000 نمونه کف دست مقایسه می‌شود.

 

علاوه بر این دو ابزار فوق‌العاده،‌ شما می‌توانید از سنسور اثر انگشت و کارتخوان بدون تماس ( اختیاری) موجود بر روی دستگاه نیز جهت احراز هویت و ثبت تردد استفاده نمائید.

 

نکته آخر قابل ذکر در مورد SpeedFace-V5L ، امکانات این دستگاه جهت استفاده در اکسس کنترل (Access Control) است. خروجی کنترل دسترسی این دستگاه جهت کنترل قفل‌های الکترونیکی، سنسور درب‌ها، دکمه‌های خروج،‌ فعالسازی هشدار و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

مشخصات فنی SpeedFace V5L

روش شناسایی (ثبت تردد)

تشخیص چهره،‌ کف دست، اثر انگشت ، کارت بدون تماس (اختیاری)

کارتخوان بدون تماس

13.56MHz  

پردازنده

900MHz Dual Core

حافظه

512MB RAM / 8G Flash

سایز دستگاه

91.93mm x 202.93mm x 21.5mm

بازه دمایی عملکرد

-10°C ~ 45°C

بازه رطوبت عملکرد

10% - 90%

ظرفیت تعریف کف دست

3000

ظرفیت تعریف اثر انگشت

10.000-6000

ظرفیت تعریف چهره

6000

ظرفیت ثبت تردد

200.000

پورت ارتباطی

TCP/IP, WiFi (Optional), Wiegand input / output, RS485

نمایشگر

5-inch Touch Screen

قابلیت ضد تقلب

دارد

کنترل دسترسی

خروجی قفل درب، خروجی هشدار، دکمه خروج و ...

منبع تغذیه

12 V – 3A