دستگاه-حضور-و-غیاب-دست-دوم

 

به نظر شما خرید دستگاه حضور و غیاب دست دوم چه مزایا و معایبی دارد؟ شاید تنها مزیتی که موجب تمایل کاربران برای خرید دستگاه ثبت تردد کارکرده می‌شود، قیمت پائین‌تر آن است. اما این مزیت نمی‌تواند با معایب خرید دستگاه دست دو رقابت کند. اگر سایت‌های فروشنده کالاهای دست دوم مانند شیپور و دیوار را جستجو کنید، می‌توانید دستگاه‌های کارکرده‌ای که برای فروش وجود دارد، را مشاهده کنید.  در ادامه 5 دلیل برای عدم خرید دستگاه حضور و غیاب دست دوم بیان شده است. اگر نظری درباره آن داشتید،‌ کامنت کنید.

 

1. نداشتن گارانتی و خدمات

دستگاه حضور و غیاب دست دوم، گارانتی ندارد. در ضمن احتمال دارد از طرف شرکت‌های حضور  غیاب، خدماتی جهت تعمیر و ارائه قطعات یدکی بابت دستگاه دست دو ارائه نشود.

 

2. عدم اطمینان از سلامت محصول

اگر بخواهید یک دستگاه حضور غیاب را به صورت کامل بررسی و تست نمائید، باید دستگاه را نصب و راه‌اندازی کنید.

به دلیل اینکه در زمان خرید دستگاه حضور و غیاب دست دوم، تست کامل انجام نمی‌شود، ممکن است بعداً‌ دچار مشکل شوید. به طور مثال ممکن است قطعه‌ای سوخته باشد، از کار افتاده باشد و یا به صورت ناقص عمل کند. 

 

 

3. نرم افزار

قطعاً‌ هر دستگاه حضور و غیابی به همراه نرم افزار حضور و غیاب مربوطه معنی پیدا می‌کند و دستگاه بدون نرم افزار کارایی نخواهد داشت.

برخی از دستگاه‌های حضور غیاب که به صورت دست دوم به فروش می‌رسند، بدون نرم افزار ارائه می‌شوند. حتی در صورت ارائه نرم افزار، باید بتوانید نرم افزار را نصب و راه اندازی کنید و ارتباط بین دستگاه و نرم افزار را برقرار نمائید، که این ‌کار نیاز به ارائه آموزش از طرف شرکت حضور غیاب دارد.

 

4. امکان تخلیه اطلاعات دستگاه

بسیار پیش آمده است که پس از خرید دستگاه حضور و غیاب، به دلیل اینکه شخص نتوانسته است، با دستگاه ارتباط برقرار کرده و اطلاعات آن را تخلیه کند، آن را کنار گذاشته است.

 

5. طول عمر مفید قطعات

قطعات و دستگاه‌های الکترونیکی طول عمر مفید مشخصی دارند.  این قطعات به مرور زمان مستهلک شده و عملکرد مناسبی نخواهند داشت.

با استفاده از دستگاه حضورغیاب، قطعاتی مانند سنسور اثر انگشت، دوربین تخشیص چهره، باتری و قطعات دیگر مستهلک شده و از طول عمر مفیدشان کاسته می‌شود.

 بنابراین وقتی یک دستگاه حضور و غیاب دست دو خریداری می کنید،‌ حتی در صورتیکه موفق به راه اندازی و استفاده از آن شوید، ممکن است برخی از قطعات اساسی آن عملکرد مناسبی نداشته باشند.

 

با توجه به موارد ذکر شده توصیه می‌شود، به هیچ عنوان دستگاه حضور و غیاب دست دوم خریداری نکنید.

با خرید یک دستگاه حضور غیاب نو و با کیفیت، خیالتان از عملکرد مناسب آن راحت خواهد بود و در ادامه نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی مانند هزینه نصب، تعمیر و یا حتی تعویض نخواهید داشت.

 

 


  بیشتر بدانید

                             

دنبال خرید دستگاه حضور و غیاب دست دوم هستید  ؟

آیا خرید دستگاه حضور و غیاب از دیجی کالا به صرفه است ؟