چاپگر حرارتی


معرفی پرینترهای صدور فیش

 

برای چاپ در پرینترهای صدور فیش ، نیازی به جوهر نیست و هد پرینتر توسط ایجاد حرارت بر روی کاغذ مخصوص می نویسد. کاغذ مورد استفاده در پرینترهای حرارتی از نوع خاص و حساس به حرارت بوده و در مقابل حرارت واکنش نشان می دهد.

 

                        

خصوصیات و مزایای پرنتر های حرارتی 

 

همانطور که می دانیم یکی از موارد هزینه بر چاپگرها ،‌جوهر (تونر و کاتریج) مورد استفاده در آنها است که با استفاده مداوم نیاز به تعویض یا شارژ داشته و جزو هزینه های دائمی چاپگرهاست. اما در پرینترهای حرارتی بدلیل عدم نیاز به  جوهر جهت چاپ،‌هزینه ای از این بابت متحمل نخواهیم شد.

سرعت صدورفیش (چاپ) در این نوع پرینترها بالا بوده و باعث افزایش راندمان کاری می گردد.

پرینترهای حرارتی نسبت به دیگر پرینترها استهلاک کمتری دارند و از عمر طولانی تری برخوردارند.

هزینه سرویس و تعمیر این نوع پرینترها نسبت به پرینترهای دیگر کمتر است.

پرینترهای حرارتی در مقایسه با پرینترهای سوزنی،جوهرافشان و یا لیزری صدای کمتری تولید می کنند.

پرینترهای حرارتی بعلت داشتن سایز کوچک ، فضای بسیار کمی را در محیط کار اشغال می کنند.

لوازم مصرفی در پرینترهای حرارتی ، فقط کاغذ حرارتی است که آن هم قیمت پائینی دارد.

 

این خصوصیات منحصر به فرد پرینتر های صدور فیش حرارتی سبب شده که این پرینتر ها به طور گسترده در اماکن مختلف همچون رستوران ها، دستگاه های خود پرداز بانک ها (ATM) ، داروخانه ها ، تاکسی سرویس ها وپیک های موتوری، دستگاه های نوبت دهی، سینماها، فروشگاهها  و... مورد استفاده گسترده قرار گیرد.

 

 

کاغذ (رول) حرارتی‌ 

 

کاغذهای رولی مورد استفاده در چاپگرهای حرارتی معمولا دارای عرض  80 میلی متر می باشد. کاغذ حرارتی به منظور تکنولوژی چاپ حرارتی مورد استفاده قرار میگیرد. چاپ بر روی این کاغذ ها بسیار با کیفیت انجام می شود مواد تشکیل دهنده ی این کاغذ طوری است که در مواجهه با حرارت ساطع شده از هد پرینتر ، فعل و انفعالات شیمیایی مخصوصی را انجام می دهند که باعث چاپ برروی آنها می گردد و در حقیقت به نوعی سوخته می شوند .جهت مراقبت از این کاغذها توصیه می شود که از نگهداری و قرارگرفتن این کاغذها در حرارت مستقیم و زیاد پرهیز کرده و حتی الامکان آنها را در محیطهای سرد و فاقد رطوبت نگهداری کنید و از مواجهه این کاغذها با اشعه UV ، آب ، روغن ، نفت و مواد چرب جلوگیری کنیم.

کاغذهای موجود در بازار ایران مختلفند، از کاغذهای کره ای گرفته تا چینی و ایرانی. کاغذهای کره ای از کیفیت بالاتری برخوردارند و هنگام چاپ پرز کمتری داخل پرینتر بر جا می گذارند.

 

مطالب مرتبط:

·       اتوماسیون رستوران