موارد متعددی از بازدیدکنندگان سایت یا صفحه اینستاگرام مجله حضور و غیاب، با ما تماس می‌گیرند، ایمیل می‌زنند و یا پیام می‌فرستند و درخواست تعمیر دستگاه حضور غیاب، راهنمایی جهت خرید سیستم حضورغیاب و موارد دیگر مرتبط با حضور و غیاب را دارند.

 

یکی از مهمترین دلایل این افراد جهت تماس با مجله حضورغیاب، نارضایتی از محصول خریداری شده و یا عدم دریافت خدمات مناسب از طرف شرکت فروشنده است. این کاربران از شرکت حضور و غیابی که از آن محصول خریده‌اند، ناراضی‌اند.

 

نارضایتی مشتریان از فروشنده یا ارائه دهنده خدمات، در تمامی صنوف و مشاغل مشاهده می‌شود و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما به نظر من مقصر اصلی در این نارضایتی، خود مشتری است. چرا که با دید باز نسبت به انتخاب شرکت فروشنده و محصول مرتبط اقدام نکرده و مشکلات حال حاضر آن ناشی از انتخاب نادرست در گذشته بوده است. چه بسا اگر در انتخاب شرکت و دستگاه خود دقت می‌کردند، دیگر نیازی به تقبل هزینه دیگر و خرید دستگاه جدید و یا هزینه‌ تعمیر نداشتند.

 

در این پست به ویژگی‌های یک شرکت حضور و غیاب خوب می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

یک شرکت حضور و غیاب خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد ؟

برای شناخت یک شرکت خوب به چه نکاتی توجه کنیم ؟

از کجا متوجه شویم که یک شرکت حضور غیاب، صلاحیت لازم جهت فروش محصولات را دارد؟

 

همه فروشندگان حضور و غیاب خود را بهترین و یا یکی از بهترین شرکت‌های این حوزه معرفی می‌کنند و در تبلیغات شرکت‌ها با اصطلاحات و عبارات پر زرق و برق و گاهی فریبنده مواجه می‌شوید. بنابراین باید علاوه بر گفتگو با شرکت فروشنده، دنبال راهکارهای دیگری برای شناخت و انتخاب صحیح باشید.

 

 

1. اعتبار و خوش نامی 

حسن سابقه، اعتبار و خوشنامی، مهمترین امتیاز یک کسب و کار در بازار به حساب می‌آید. یک شرکت حضور و غیاب باید سابقه خوبی در میان مشتریان و شرکت‌های همکار داشته باشد.

 

یکی از راه‌هایی که می‌شود به صلاحیت یک شرکت حضور غیاب پی برد، استعلام از مشتریان آن شرکت است. قطعاً‌ شرکتی که توانسته باشد رضایت اکثر مشتریان قبلی را به دست آورد، نسبت به  شرکتی که ناراضیان بیشتری دارد، گزینه مناسب‌تری جهت خرید است. البته نباید به استعلام از یک مشتری بسنده کرد، چرا که با توجه به تفاوت سلایق، کسب رضایت صد در صدی مشتریان کاری نشدنی است. با تعدادی از مشتریان قبلی شرکت فروشنده محصولات حضور غیاب تماس بگیرید و از میزان رضایت آنها از فروشنده و همچنین کیفیت محصول خریداری شده سؤال کنید. استعلام و پرس و جو از چند شرکت قطعاً باعث می‌شود با دید بازدتری خرید کنید. 

 

2. تنوع محصولات 

امروز تمامی مشاغل از یک کسب و کار کوچک با تعداد انگشت شمار پرسنل تا یک سازمان بزرگ چند هزار نفری از محصولات کنترل تردد و حضور غیاب استفاده می‌کنند و هر کدام شرایط و سیاست‌های کاری مختص به خود را دارند. یک شرکت حضور و غیاب قدرتمند باید بتواند جوابگوی نیازها و خواسته‌های تمامی گروه‌های کاری و شرکت‌های کوچک و بزرگ باشد. اگر محصولات یک شرکت محدود به یک یا دو مدل دستگاه و نرم‌افزار باشد، قطعاً این شرکت نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کسب و کار شما باشد.

به طور مثال ممکن است شما یک سیستم حضور و غیابی را خریداری کنید که به راحتی از عهده محاسبه کارکرد و ارائه گزارشهای مورد نیاز شما بر می‌آید. اما با توسعه و گسترش کسب و کار تان و نیاز به بهینه سازی سیستم حضور و غیاب، این شرکت به دلیل عدم برخورداری از محصولات پیشرفته‌تر نتواند جوابگوی نیازهای کاری شما در آینده باشد.

 

محصولات یک شرکت حضور و غیاب باید توانایی پشتیبانی از طیف گسترده مشتریان با سلایق مختلف را داشته باشد. شرکت حضور و غیاب باید بتواند با ارائه محصولات متنوع سخت افزاری و نرم افزاری ، نیاز تمامی گروه‌ها و کسب و کارهای مختلف از مشاغل کوچک تا سازمانها و ادارات بزرگ را برآورده سازد. سخت افزار و نرم‌افزارهای یک شرکت خوب باید جوابگوی نیازهای تمامی مشاغل از یک شرکت چند نفری تا یک سازمان چند هزار نفری باشد.

 

یک شرکت قدرتمند باید برای انواع مشاغل مانند محیط‌های اداری، باشگاه ورزشی، کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی و صنعتی، مراکز امنیتی و ... راهکار مناسب ارائه دهد.

 

یک شرکت حضور و غیاب خوب با ارائه چندین مدل دستگاه حضور و غیاب (رمزی، کارتی، اثر نگشتی، چهره کف دست، ترکیبی و ...) و نسخه‌های متفاوت نرم افزاری ( نسخه پایه، پیشرفته،‌ویندوزی، تحت وب، اپلیکیشن موبایلی) می‌تواند طیف گسترده‌ای از مشتریان را پشتیبانی کند و هر کسب و کاری می‌تواند بنابر سیاست‌های کاری خود، اقدام به انتخاب و خرید محصول مناسب نماید.

 

 

3. ارائه محصولات با کیفیت و پیشرو 

کیفیت کالای خریداری شده، تأثیر به سزایی در رضایت یا عدم رضایت مشتریان دارد. علاوه بر تنوع دستگاه و نرم افزار، باید این محصولات از کیفیت خوبی برخوردار بوده و عملکرد مناسبی نیز داشته باشند. استفاده از مواد باکیفیت و بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها باعث می‌شود سیستم حضور غیاب کارایی لازم را داشته باشد.

به خصوص در بخش شناسایی (اثر انگشت، تشخیص چهره، کف دست و ...)، ‌استفاده از سنسور و دوربین باکیفیت و همچنین بهره‌گیری از جدیدترین الگوریتم‌های شناسایی که از دقت و سرعت بالایی برخوردار بوده و علاوه بر آن امنیت خوبی نیز داشته باشد، می‌تواند عملکرد و کارایی دستگاه حضور غیاب را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد. از طرف دیگر ارائه محصولات بی‌کیفیت، در آینده مشکلات بسیاری را برای خریداران بوجود خواهد آورد.

بنابراین در بررسی صلاحیت یک شرکت حضور و غیاب، دقت داشته باشید که آن شرکت،‌ محصولات با کیفیت و به روز ارائه می‌دهد. 

 

4. برخورداری از تیم پشتیبانی قوی 

نیروی انسانی  بزرگترین سرمایه هر کسب و کاری است. یک شرکت خوب باید از یک تیم پشتیبان قوی برخوردار باشد، تا بتواند خدمات مناسب به مشتریان ارائه دهد. اگر بهترین دستگاه حضور و غیاب را هم خریداری کنید اما خدمات خوبی دریافت نکنید، آن دستگاه، قطعاً کارایی مناسبی برای شما نخواهد داشت.

پس از خرید ، بخش پشتیبانی شرکت حضور و غیاب بیشترین ارتباط را با کاربران حضور غیاب خواهد داشت. کارکنان این بخش باید دارای دانش علمی و فنی لازم جهت ارائه راهکارهای مناسب به کاربران جهت کار با سیستم حضور و غیاب و رفع اشکالات احتمالی باشند. داشتن اخلاق خوب و سعه صدر از ویژگی‌های ممتاز پرسنل پشتیبانی است. کارکنان بخش پشتیبانی شرکت باید بتوانند با سعه صدر، جوابگوی سؤالات و مشکلات مشتریان باشند.


نکته بسیار مهم در این مورد داشتن نمایندگی‌های فعال در شهرستان‌ها است. نمایندگانی که بتوانند جوابگوی شما باشند و مشکلات و درخواست‌های شما را در اسرع وقت و به بهترین نحو حل و فصل کنند.

 

به نظر من اگر در زمان خرید به جای صحبت با کارشناسان فروش یک شرکت، با کارکنان بخش پشتیبانی آن شرکت تماس داشته باشید، تصمیم بهتری در مورد خرید خواهید گرفت. 

 

6. مکان فعالیت شرکت، داشتن سایت به روز 

برخی از شرکت‌های حضور و غیاب فقط به صورت اینترنتی و در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. قطعاً کار با این شرکت‌ها چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. یک شرکت معتبر باید مکان ثابت و شماره تماس داشته باشد. علاوه بر این داشتن سایت به روز و معرفی محصولات در آن نیز می‌تواند به شناخت بهتر از شرکت فروشنده کمک کند. سایت هر شرکت، ویترین آن شرکت محسوب می‌شود. 

 

6. ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب 

ارائه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش مناسب از طرف هر شرکتی، نمایانگر این موضوع است که محصولات آن شرکت از کیفیت مناسبی برخوردارند. وقتی شرکت گارانتی و خدمات پشتیبانی مناسبی داشته باشد، خیال مشتریان از کار با سیستم و مشکلات احتمالی آن راحت خواهد بود.

بنابراین هنگام خرید بپرسید که گارانتی دستگاه چه مدت است و شرایط ارائه گارنتی به چه صورتی است‌؟ مدت و شرایط ارائه خدمات پشتیبانی چگونه است ؟

آیا شرکت حضور غیاب، خدمات پشتیبانی رایگان ارائه می‌دهد و مدت خدمات رایگان چقدر است ؟ هزینه ارائه خدمات پشتیبانی از طرف شرکت فروشنده چقدر است ؟