فراگیر شدن ویروس کرونا (COVID-19) ، بر روی تمامی کسب و کارها تاثیرگذار بوده است. صنعت حضور و غیاب نیز از این قاعده مستثنی نیست. تمایل کسب و کارها به دورکاری کارکنان، استفاده از سیستم‌های حضور و غیاب آنلاین و تحت وب و یا ایجاد تغییراتی در دستگاه های حضور و غیاب  ، موجب شده حضور و غیاب کارکنان تا حدودی ایمن گردد. یکی از تغییرات انجام شده در دستگاه های حضور و غیاب، اضافه شدن تکنولوژی تشخیص دمای بدن می باشد. در این بخش به معرفی دستگاه TM-DF05T می‌پردازیم.


 

دستگاه حضور و غیاب TM-DF05T یکی از جدیدترین دستگاه‌های حضور و غیاب تولید شرکت Timmy از کشور چین است که در کشور ما نیز ارائه شده است. این دستگاه از جدیدترین الگوریتم شناسایی چهره (شناسایی هوشمند چهره زنده) همراه با تکنولوژی تشخیص دمای بدن استفاده می کند. وجود شرایط کرونایی باعث شده است که از این دستگاه علاوه بر حضور و غیاب ادارات و شرکتها، به عنوان دستگاه کنترل تردد در بیمارستان ها، پارک ها،‌ موزه ها و ... استفاده شود.

مکانیزم کاری دستگاه TM-DF05T به این صورت است که با تشخیص چهره و اسکن دمای پیشانی کارکنان، در صورت شناسایی چهره و به شرط اینکه شخص تب نداشته باشد (دمای بدن در بازه تعیین شده باشد)، اجازه ورود داده می شود. در غیر این صورت ( عدم شناسایی چهره و یا دمای بدن بالا) اجازه تردد صادر نمی شود و می تواند با صدای آلارم ، هشدار لازم را به کاربر بدهد.

 

حضور و غیاب tmdf05t

 

مشخصات فنی TM-DF05T

روش شناسایی (ثبت تردد)

تشخیص چهره

پردازنده

4 Core 1.2G

حافظه

4GB Ram ddr3

ظرفیت تعریف چهره

3000

پورت ارتباطی

TCP/IP, WiFi , Usb

نمایشگر

5-inch Touch Screen

بازه دمایی عملکرد

-15°C ~ 60°C

سنسور تشخیص دما

مادون قرمز

سرعت تشخیص چهره

0.2  ثانیه

فاصله تشخیص دما

0.5 متر

منبع تغذیه

12 V – 2A

دوربین

200WPixel HD 

جنس کیس

پوسته جلو پلاستیکی ، صفحه پشتی فلزی