مشکل شبکه دستگاه حضور غیاب


اگر ارتباط شبکه با دستگاه حضور و غیاب  برقرار نمی شود، قبل از ارسال دستگاه جهت تعمیر، کارهای زیر را انجام دهید، شاید یکی از این موارد ساده و در ظاهر پیش پا افتاده، باعث قطعی ارتباط شبکه بین کامپیوتر و دستگاه حضور و غیاب شده باشد.

 

  1-  ابتدا چک کنید که سوکت کابل شبکه از کامپیوتر یا دستگاه حضور و غیاب جدا نشده باشد. برای اطمینان بیشتر، یکبار کابل شبکه را از کامپیوتر و دستگاه حضور و غیا ب جدا کرده و مجدداً جا بزنید. در قسمت System Tray (پائین صفحه ویندوز کنار ساعت) چک کنید، علامت ضربدر قرمز بر روی آیکن شبکه نباشد. وجود علامت ضربدر روی آیکون شبکه نشان دهنده مشکل شبکه است. در این‌صورت از کارشناس شبکه شرکت خود جهت رفع مشکل کمک بگیرید(تست کارت شبکه کامپیوتر، تست کابل شبکه ، تست نود یا سوئیچ شبکه). البته ممکن است مشکل از کارت شبکه دستگاه حضور و غیاب نیز باشد.

 

2-   از سالم یا خراب بودن کابل شبکه اطمینان حاصل کنید. خرابی کابل شبکه از ظاهر آن مشخص نمی شود. برای اطمینان از این امر، باید از تستر کابل شبکه استفاده نمائید و یااز یک کابل شبکه که از سالم بودن آن مطئن هستید. استفاده کنید.

 

 3-  به بخش Control panel\Network Conection رفته و چک کنید که کارت شبکه کامپیوتر از حالت نصب خارج نشده و یا غیر فعال (Disable) نشده باشد.

 

 4-   در برخی موارد نصب بودن فایروال یا انجام برخی تنظیمات امنیتی بر روی شبکه کامپیوتر، از برقراری ارتباط شبکه با دستگاه حضور و غیاب جلوگیری می کند. برای تست این موضوع فایروال ویندوز یا نرم افزارهای Security شبکه کامپیوتر خود را ( با هماهنگی کاشناس IT شرکتتان)  غیر فعال کرده و مجدداً ارتباط با دستگاه حضور و غیاب را چک کنید.

 

 5-  ممکن است Ip دستگاه حضور غیاب شما ، بر روی کامپیوتر یا دستگاه دیگری نیز تنظیم شده باشد.  برای حصول اطمینان از این موضوع ، شبکه دستگاه حضور و غیاب را قطع کرده و با استفاده از دستور Ping متوجه خواهید شد که آیا دستگاه دیگری در شبکه شما با Ip مشابه وجود دارد یا نه. ( از کارشناس شبکه شرکت خود کمک بگیرید.)

 

 6-  یکبار کامپیوتر و دستگاه حضور و غیاب خود را خاموش کرده و مجدد روشن نماید.

 

اگر هیچ کدام از این کارها موثر واقع نشد، جهت تعمیر با شرکت پشتیبان دستگاه حضور و غیاب خود تماس بگیرید.