سیستم پرداخت با شناسایی کف دست


سیستم پرداخت با کف دست Amazon One به شما امکان می دهد با کف دست خود پرداخت کنید

 

آمازون سالهاست که در حال کار بر روی سرویس پرداخت با کف دست است و بالاخره در اواخر سال 2019 از فناوری شناسایی کف دست در سیستم‌های پرداخت در فروشگاه‌های خود رونمایی کرد. این سیستم در ابتدا در دو فروشگاه مستقر در سیاتل (Amazon’s Go) به کار گرفته شد و در سال 2020 فروشگاه‌های بیشتری به این سیستم تجهیز شدند.

با کاربردی شدن این سیستم، دست شما به یک کارت اعتباری شخصی در فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی تبدیل می‌شود. آمازون وان با استفاده از ترکیبی از جزئیات سطح دست مانند خطوط و برجستگی ها ، در کنار الگوهای رگ، از کف دست شما برای شناسایی استفاده کرده و یک امضای کف دست ایجاد می کند.

آمازون علاوه بر فروشگاه‌های خود، خواهان استفاده از فناوری تشخیص کف دست خود (Amazon One) در فروشگاه ها ، استادیوم ها و ساختمان های اداری دیگر شده است.

معاون خرده فروشی فیزیکی آمازون می‌گوید : "ما معتقدیم که Amazon One  بیش از فروشگاه های خرده فروشی ما کاربرد گسترده ای دارد ، بنابراین ما همچنین قصد داریم خدمات را به مشاغل دیگر مانند خرده فروشان ، استادیوم ها و ساختمانهای اداری ارائه دهیم تا افراد بیشتری بتوانند از این سهولت و راحتی در مکان‌های بیشتر بهره مند شوند."

 

بسیاری از شرکت ها طی این سالها بیومتریک تشخیص کف دست را آزمایش کرده اند. از جمله کاربردهای تشخیص کف دست در دستگاه‌های حضور غیاب و کنترل تردد است.  

 

آمازون تأیید نکرده است که سایر خرده فروشان ، مکان‌ها یا مشاغل دیگر از سیستم Amazon One استفاده می‌کنند یا نه، اما این شرکت می گوید " در حال گفتگوی فعال با چندین مشتری بالقوه است."

 

آمازون می گوید که به دلیل برخی از مزایای حفظ حریم خصوصی، تشخیص کف دست را نسبت به سایر فناوری ها مانند تشخیص چهره انتخاب کرده است. کومار (معاون خرده فروشی فیزیکی آمازون) توضیح می دهد: "یک دلیل این بود که تشخیص کف دست از برخی گزینه های بیومتریک خصوصی تر است زیرا شما با دیدن تصویر کف دست نمی توانید هویت او را تعیین کنید." "همچنین لازم است کسی با نگه داشتن کف دست خود روی دستگاه برای استفاده ، حرکتی ارادی انجام دهد." (بر خلاف تکنولوژی تشخیص چهره جدید که نیاز به همکاری فعال شخص برای احراز هویت ندارد.)

 

آمازون وان از یک سخت افزار (دوربین) اسکن تصویر استفاده می کند که شامل الگوریتم های اختصاصی بینایی رایانه برای ضبط و رمزگذاری تصویر کف دست است. در صورت عدم تمایل کاربران به استفاده از این سرویس ، کاربران Amazon One می توانند داده های بیومتریک خود را از درگاه آنلاین شرکت حذف کنند.