تعمیر دستگاه حضور غیاب


تعمیر دستگاه حضور غیاب خود را به که بسپاریم ؟

بسیار پیش می‌آید که کاربران سیستم‌های حضور و غیاب، هنگام خرابی دستگاه حضورغیاب، به جای اینکه جهت تعمیر با پشتیبانی شرکت فروشنده مربوطه تماس بگیرند، تصمیم می‌گیرند از راه‌های دیگری اقدام به تعمیر دستگاه حضور و غیاب نمایند.

 

به عنوان مثال، با اینکه سایت مجله حضور و غیاب، یک سایت محتوا محور است و مطلبی راجع به پذیرش و انجام تعمیرات دستگاه حضور و غیاب در آن درج نشده است، با این حال، ماهانه چندین تماس جهت انجام تعمیر دستگاه حضور غیاب دارم.

 

عدم تمایل برخی از کاربران حضورغیاب، جهت ارجاع تعمیر دستگاه خود به شرکتی که از آن خرید کرده‌اند، موضوعی است که شرکت‌های حضور غیاب باید به آن توجه داشته باشند.

 

البته موضوع تا حدی برای من واضح است و من تجربه‌اش را دارم.

مهمترین علت ! عدم رضایت خریداران از ارائه خدمات پشتیبانی مناسب از طرف شرکت‌های فروشنده و عدم مشتری مداری شرکت‌های حضور و غیاب است.

 

علیرغم نارضایتی برخی از کاربران از شرکت‌های حضور غیاب، من به 4 دلیل به آن‌ها توصیه می‌کنم که تعمیر دستگاه حضور و غیاب خو را به شرکت‌های متفرقه نسپارند و کار را به شرکت مربوطه ارجاع دهند.

 

 

1. گارانتی

اگر کمتر از یک‌ سال است که دستگاه حضور و غیاب خود را خریداری کرده‌اید، احتمالاً دستگاه شما شامل گارانتی شده و به صورت رایگان تعمیر می‌گردد. برخی شرکت‌ها حتی زمان‌های بیشتری را برای گارانتی و ارائه خدمات رایگان در نظر می‌گیرند. بنابراین توجه داشته باشید اگر دستگاه شما شامل خدمات گارانتی می‌شود، بهتر است از خدمات رایگان ارائه شده از طرف شرکت پشتیبان استفاده کنید. در صورت ارجاع تعمیر به شرکت دیگر، باید بابت تعمیر دستگاه خود، هزینه بپردازید.

 

 

2. تخصص

قطعاً کارشناسان بخش تعمیرات شرکت ارائه دهنده سیستم حضور و غیاب تخصص و آشنایی بیشتری با دستگاه ‌های حضور و غیاب ارائه شده توسط شرکت خود دارند.

بنابراین کار عاقلانه این است که کار را به کاردان بسپارید.

 

 

3. تأمین قطعات

اکثر شرکت‌هایی که فروشنده دستگاه حضور و غیاب هستند، قطعاً قطعات دستگاه‌هایی را که ارائه می‌دهند را نیز دارند و در صورتیکه دستگاه شما نیاز به تعویض قطعه داشته باشد، می‌توانند قطعه مناسب را جایگزین کنند. از طرف دیگر افراد یا شرکت‌های متفرقه ، شاید قطعه مورد نظر را نداشته باشند و یا یک قطعه متفرقه دیگر را جایگزین کنند.

 

 

4. تست کامل

یکی از استانداردهای تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی این است که پس از انجام تعمیر دستگاه و رفع مشکل، کلیه عملکردهای دستگاه به صورت کامل تست شود.

بدیهی است که شرکت ارائه دهنده سیستم حضور و غیاب، با تمام جوانب از جمله عملکرد کلیه بخش‌های دستگاه خود، آشنایی کامل دارند و پس از انجام تعمیر دستگاه حضورغیاب، از تمامی عملکردهای دستگاه، تست کامل می‌گیرند تا مشکل حل نشده‌ای باقی نماند.

اما تعمیرکاران متفرقه به دلیل عدم آشنایی و عدم تسلط کامل بر عملکرد کلیه بخش‌های دستگاه حضورغیاب و همچنین عدم دسترسی به نرم‌افزارهای برقراری ارتباط با دستگاه مربوطه، نمی‌توانند تست کامل دستگاه را انجام دهند. بنابراین احتمال اینکه پس از تعمیر و رفع مشکل یک بخش از دستگاه، بخش دیگر عملکرد درستی نداشته باشد، وجود دارد.