آیا اطلاعات حضور و غیاب شما با اتوماسیون منابع انسانی ارتباط دارد؟ 

دیگر زمان نگهداری پرونده‌های پرسنلی در پوشه‌ها و بایگانی آن‌ها در قفسه ها و یا روی میز کار سر ‌آمده است. مدت‌هاست که نرم افزارها جایگزین سیستم‌های مبتنی بر کاغذ شده‌اند (امیدواریم که در کشور ما هم چنین باشد).  در حال حاضر در سازمان‌های بزرگ و شرکت‌های پیشرفته، فناوری‌های مربوط به مدیریت منابع انسانی حاکم بلا منازع هستند و تمامی امور شرکت تحت کنترل این سیستم‌ها است. سیستم‌های مدیریت منابع انسانی همه جنبه‌های کارکنان را از استخدام، کنترل تردد، آموزش، ارزیابی عملکرد، پرداخت حقوق و  پاداش و ... با هم تلفیق می‌کنند.

 

یک سیستم حضور و غیاب پیشرفته که به طور یکپارچه در سیستم منابع انسانی شما ادغام شود یا بتواند با آن ارتباط برقرار کند، می تواند از بسیاری جهات به تقویت روند مدیریت کارکنان کمک کند.

 

بیایید به یک مثال مانند بررسی عملکرد پرسنل نگاه کنیم :

 

یکی از کارکنان در طول یک پروژه دشوار و زمان‌بر،‌ وقت بیشتری می‌گذارد. این شخص در طول پروژه زودتر بر سر کار حاضر شده و دیرتر از دیگران کار را ترک می‌کند.

اگر اطلاعات تردد و میزان کارکرد و اضافه کاری این شخص از سیستم حضور و غیاب به سیستم مدیریت منابع انسانی (ارزیابی عملکرد کارکنان) انتقال یابد. مدیریت راحت‌تر و دقیق تر می‌تواند از میان انبوه کارکنان،‌ به ارزش عملکرد او پی ببرد. 


بررسی ساعات ورود و خروج ، روزهای غیبت و تأخیرها، زمان صرف ناهار، مرخصی، مأموریت‌ها و سایر اطلاعات سیستم حضور و غیاب کمک شایانی در ارزیابی عملکرد کارکنان می‌کند. 

 

حرف آخر 

منابع انسانی، رمز موفقیت کسب و کار شما هستند. استفاده از اتوماسیون‌های مربوط به منابع انسانی و تلفیق این فناوری‌ها، مسیر موفقیت کسب و کار شما را هموارتر می‌کند.

شما می‌توانید با استفاده از داده‌های حضور و غیاب، حقوق و دستمزد کارکنان را محاسبه و پرداخت کنید، ارزیابی بهتری از عملکرد کارکنان خود داشته باشید، تشویق، پاداش و یا تنبیهات را دقیق‌تر اعمال نمائید، هزینه تمام شده پرسنل برای شرکت را محاسبه کنید.