لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب و  نکات مهم درباره آن را در این پست مشاهده خواهید کرد.  معمولاً اولین فاکتوری که در خرید یک کالا مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت آن محصول است. قیمت دستگاه حضور غیاب نیز از این امر مستثنی نیست.در حال انواع دستگاه‌ حضور و غیاب ، بازار کشور را اشباع کرده است. اگر قصد دارید، ثبت ورود و خروج کارکنان خود را مکانیزه انجام دهید، دست نگه دارید! ابتدا این مقاله را تا انتها بخوانید و سپس با دید باز نسبت به خرید دستگاه حضور غیاب اقدام نمائید.

 

چند نکته مهم درباره قیمت دستگاه حضور و غیاب

در بحث قیمت گذاری دستگاه حضور غیاب ، چند نکته مهم  حائز اهمیت است. با توجه به افزایش بیش از حد قیمت محصولات حضور غیاب، جهت خرید یک دستگاه با قیمت مناسب، هنگام خرید حتماً نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

 

 1. جستجوی قیمت دستگاه حضور و غیاب در اینترنت 

اگر یکی از عبارتهای " قیمت دستگاه حضور و غیاب " ، قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره" و  " قیمت دستگاه کنترل تردد "  و یا عبارتهای مشابه را در گوگل جستجو کنید، معمولاً رتبه‌های اول جستجو به فروشگاه‌های اینترنتی مانند دیجی کالا، ایمالز و ... اختصاص دارد. 

جستجوی-قیمت-دستگاه-حضور-و-غیاب 

به طور خلاصه می‌توان گفت که خرید دستگاه ثبت تردد از این فروشگاه‌ها، چندان منطقی نیست. به دلیل اینکه فروشگاه‌های اینترنتی اکثراً‌ به عنوان یک واسطه عمل کرده و بابت فروش هر دستگاه، پورسانت دریافت می‌کنند، قیمت‌های ارائه شده توسط این فروشگاه‌ها چندان واقعی نیست و در بیشتر مواقع، بالاتر از قیمت اصلی دستگاه حضورغیاب است. 

از طرف دیگر اگر به صفحات جستجوی گوگل مراجعه کنید، مشاهده خواهید کرد که تقریباً‌ هیچ کدام از شرکت‌های معتبر ارائه دهنده محصولات ثبت تردد، به صورت اینترنتی قیمت ارائه نداده‌اند و در سایت این شرکت‌ها قیمت درج نشده است. در ضمن بیشتر شرکت‌هایی که در دیجی کالا، آگهی داده‌اند، شرکت‌های معتبری نیستند و به خصوص در شهرستان‌ها فاقد نمایندگی هستند. بنابراین پس از خرید، در نصب و راه اندازی اولیه دستگاه هم به مشکل خواهید خورد. 

" نظر شما در مورد خرید دستگاه حضورغیاب از فروشگاه‌های اینترنتی چیست؟ " 

توصیه می‌کنم، برای آگاهی از قیمت دستگاه حضور غیاب، به لیست سایت‌های اینترنتی بسنده نکنید و به صورت مستقیم با شرکت‌های معتبر ارائه دهنده سیستم‌های حضور و غیاب تماس بگیرید. اگر اطلاعات بیشتری درباره خرید دستگاه ثبت تردد از فروشگاه‌های اینترنتی دارید، اینجا کلیک کنید. 

توجه : سایت مجله حضور و غیاب هم ، لیست قیمت خرید دستگاه حضور و غیاب ارائه می‌دهد که در صورت تمایل می‌توانید به آن سایت هم سر بزنید.

 

2. عوامل مؤثر بر قیمت دستگاه ثبت تردد 

 برند

در بازار ایران دستگاه‌های حضور و غیاب بی‌کیفیت به وفور یافت می‌شود. در کنار این دستگاه‌ها، دستگاه‌های باکیفیتی نیز وجود دارد که اکثراً تولید سه شرکت  Suprema،  ZkTeco  و Virdi هستند. قیمت محصولات شرکت ویردی و سوپریما، بالاتر از سایر دستگاه‌ها است. محصولات شرکت ZKTeco از لحاظ قیمتی پائین‌تر از قیمت محصولات دو شرکت ذکر شده هستند. در کنار برند‌های خارجی، شرکت‌های تولید کننده داخلی نیز در تولید دستگاه‌های ثبت تردد فعالیت دارند و گاهاً محصولات باکیفیت به بازار عرضه می‌نمایند. قیمت دستگاه‌های ساعت زنی داخلی نیز در حد متوسط است و نسبت به برند‌های مشهور خارجی، ارزان‌تر هستند.

 تکنولوژی ثبت تردد (روش شناسایی)

فناوری ثبت تردد، مهم‌ترین عامل مؤثر بر قیمت دستگاه حضور غیاب است. ‌کارت ،‌ اثر انگشت، تشخیص چهره،‌ شناسایی کف دست و عنبیه  متداول‌ترین روش‌های ثبت تردد هستند. کارت و اثر انگشت قیمت نسبتاً‌ ارزان‌تری نسبت به روش‌های بیومتریک بدون تماس (تشخیص چهره، کف دست و عنبیه)‌ دارند. 

راهکار-ثبت-تردد

دوربین‌های تشخیص چهره و اسکن عنبیه چشم قیمت بالاتری دارند.  

امروزه دستگاه‌های تک عاملی (فقط اثر انگشت، فقط تشخیص چهره و ...) کمتر تولید شده و بیشتر محصولات حضور غیاب و کنترل تردد، به صورت ترکیبی از چند تکنولوژی شناسایی ارائه می‌شوند. دستگاه‌های ترکیبی (چند عاملی)، امکانات بیشتری جهت ثبت تردد در اختیار شما قرار می‌دهند، اما قیمت بیشتری نسبت به دستگاه‌های تک عاملی دارند.  

 

سرعت پردازش

سرعت پردازش و ثبت سریع ترددها ، عامل مهمی در ارزیابی کیفیت عملکرد دستگاه ثبت تردد است. داشتن سرعت پردازش بالا در تعداد پرسنل زیاد، بسیار مهم است و پردازش و ثبت سریع ترددها، از ایجاد صف و ترافیک پرسنل در زمان ورود و خروج جلوگیری می‌کند. پردازنده‌ قوی و سریع، قیمت دستگاه حضور غیاب را افزایش می‌دهد. 

 

ظرفیت حافظه

هر دستگاه حضور و غیاب، دارای ظرفیت مشخصی جهت معرفی و ثبت پرسنل است. ظرفیت حافظه دستگاه در هزینه تمام شده و قیمت دستگاه تأثیر به سزایی دارد. بنابراین هنگام انتخاب دستگاه حضور غیاب و کنترل دسترسی، باید ظرفیت حافظه دستگاه مورد نظر را با تعداد پرسنل مجموعه خود مقایسه کرده و گزینه مناسب را انتخاب نمایید. هر چه ظرفیت حافظه بیشتر باشد، قیمت نیز بالاتر خواهد بود.

 

حافظه-و-سرعت

پورت‌های ارتباطی

دستگاه حضورغیاب، هرچه پورت‌های بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. پورت Com یا Rs232 ارزان‌ترین پورت است که البته در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. متداول‌ترین پورت‌ها بر روی دستگاه حضورغیاب، پورت شبکه سیمی و Usb هستند.

شبکه بی‌سیم (Wifi)، گزینه رایج در دستگاه‌های حضور و غیاب نیست و به صورت آپشن بر روی دستگاه ساعت‌زنی نصب می‌شود. اگر به این پورت نیاز داشته باشید باید قیمت بیشتری بپردازید. 

 

 باتری

باتری به عنوان یک آپشن بر روی دستگاه‌های ثبت تردد نصب می‌شود و بود و نبود آن بر روی قیمت دستگاه حضور و غیاب تأثیر گذار است. بنابراین نصب باتری بر روی دستگاه، قیمت تمام شده آن را افزایش می‌دهد. البته در این مورد فقط قیمت را در نظر نگیرید،‌بلکه به اهمیت نصب باتری بر روی دستگاه حضور غیاب (روشن نگه داشتن دستگاه در زمان قطعی برق) نیز توجه داشته باشید.  

 

 قابلیت کنترل تردد ( اکسس کنترل )

در توضیحات و مشخصات بعضی از دستگاه‌ها مشاهده کرده‌اید که قابلیت کنترل دسترسی نیز درج شده است. با اضافه شدن خروجی رله  به دستگاه ساعت‌زنی، می توان از آن به عنوان دستگاه کنترل تردد   (Access Control)‌ نیز استفاده کرد. در واقع با این ویژگی، شما دو دستگاه خواهید داشت : دستگاه حضور غیاب و دستگاه کنترل تردد. اضافه شدن این قابلیت،‌ باعث افزایش قیمت دستگاه می‌شود 

 

قابلیت‌های جانبی

علاوه بر باطری، خروجی رله و Wifi که در موارد بالا ذکر شدند، قابلیت‌های جانبی دیگری هم وجود دارند که در صورت نصب بر روی دستگاه ساعت‌زنی، بها و ارزش آن را افزایش می‌دهند. برخی از این موارد عبارتند از :

دوربین داخلی : هنگام ثبت تردد با کارت یا اثر انگشت، عکس فرد را ثبت می‌کند.

استاندارد IP   : به میزان مقاومت دستگاه در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت اشاره دارد.

استاندارد IK : این استاندارد، میزان مقاومت محصول در برابر وارد آمدن ضربه را نشان می‌دهد.

استاندارد POE : POE یعنی انتقال برق از طریق کابل شبکه. دستگاهی که این قابلیت را داشته باشد، نیازی به کابل برق ندارد و می‌تواند برق مورد نیاز را از طریق کابل شبکه از سوئیچ دریافت نماید.

علاوه بر موارد ذکر شده، ویژگی‌های دیگری همچون اندازه و نوع صفحه نمایش، کارتخوان اضافی، قابلیت ضد دستکاری و ... نیز بر قیمت دستگاه حضور و غیاب تأثیر‌گذارند.  

 

گارانتی و خدمات

مدت و نوع گارانتی و خدمات پس از فروش بر روی قیمت تمام شده دستگاه حضور و غیاب تأثیر‌گذار است. اگرچه معمولاً فروشندگان این مورد را به خریداران اعلام نمی‌کنند. البته خریداران نسبت به این موضوع نباید حس بدی داشته باشند. برخورداری از گارانتی و خدمات بهتر، ارزش پرداخت قیمت بالاتر را دارد.

 

هزینه نرم افزار حضور و غیاب

 

یک سیستم حضور و غیاب شامل دستگاه و نرم‌افزار می‌شود. بنابراین در زمان خرید، فقط به قیمت دستگاه توجه نکنید. ممکن است دستگاهی قیمت بسیار مناسبی داشته باشد،‌ اما با در نظر گرفتن قیمت نرم‌افزار،‌هزینه تمام شده سیستم شما بسیار بیشتر از حد شود.

البته بسیاری از شرکت‌ها یک نرم‌افزار رایگان در کنار دستگاه حضور و غیاب به شما ارائه می‌دهند که ممکن است نیازهای شرکت شما را برآورده سازد. در این صورت نیازی به هزینه کردن برای خرید نرم‌افزار ندارید. اما اگر نرم‌افزار رایگان جوابگوی کار شما نباشد، باید برای خرید نرم‌افزار پیشرفته‌تر، هزینه کنید.

 

 3. تأثیر نرخ ارز بر  قیمت دستگاه ساعت زنی 

بیشتر دستگاه‌های حضور و غیاب ارائه شده در کشور وارداتی بوده و توسط نمایندگی‌های مختلف در بازار عرضه می‌شونداز طرف دیگر، شرکت‌هایی داخلی که در حال حاضر خود را به عنوان تولید کننده  معرفی می‌کنند، قطعات اصلی دستگاه حضور و غیاب همچون سنسور اثر انگشت، دوربین تشخیص چهره و بسیاری از قطعات الکترونیکی دیگر مانند منبع تغذیه، باتری و ... را از سایر کشورها وارد کرده و در ایران مونتاژ می‌کنند.

بنابراین قیمت‌ دستگاه حضور غیاب - چه خارجی چه داخلی - کاملاً‌ وابسته به نرخ ارز (دلار) است. در صورت بالا رفتن نرخ ارز، قطعاً قیمت دستگاه نیز افزایش خواهد یافت، کما اینکه در حال حاضر با صعود لجام گسیخته نرخ ارز، شاهد افزایش وحشتناک قیمت دستگاه‌های ساعت زنی هستیم. 

 

4. لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب 

در این بخش قصد ارائه قیمت قطعی برای دستگاه‌های حضورغیاب نداریم. همانطور که عنوان شد؛ اولاً بیشتر شرکت‌های معتبر قیمت آنلاین ارائه نمی‌دهند. ثانیاً بیشتر دستگاه‌های ارائه شده در سایت‌های فروشگاهی از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند و اکثراً قیمت آن‌ها چندان واقعی به نظر نمی‌رسد.

اما پس از بررسی کامل قیمت‌های موجود و انتخاب محصولات باکیفیت و همچنین استعلام از برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفتیم، قیمت برخی از دستگاه‌های حضور غیاب را در جدول زیر درج کنم. 

قیمت‌های درج شده در جدول زیر، به صورت مستمر به روز رسانی خواهد شد.

 

قیمت دستگاه حضور و غیاب

قیمت (تومان)

نوع  دستگاه

مدل دستگاه

25.000.000

کارت ، اثر انگشت ، تشخیص چهره

AC7000

13.500.000

کارت ، اثر انگشت

AC2200

11.000.000

کارت ، اثر انگشت

AC2100 Plus

3.300.000

کارت ، اثر انگشت

Zk K30

9.400.000

کارت ، اثر انگشت ، تشخیص چهره

Zk G3

3.700.000

کارت ، اثر انگشت

Zk F22

4.500.000 -4.990.000

کارت ، اثر انگشت ، تشخیص چهره

Zk MB2000

3.200.000 -3.500.000

کارت ، اثر انگشت ، تشخیص چهره

Zk MB10

1.900.000

کارت ، اثر انگشت

Zk LX14

20.500.000

کارت ، اثر انگشت ، رمز عبور

Ubio-X Slim

35.000.000

کارت ، اثر انگشت ، تشخیص چهره

Ubio-X Pro 2

27.000.000

کارت ، اثر انگشت ، تشخیص چهره

Ubio-X Pro Lite

9.500.000

کارت ، اثر انگشت ، تشخیص چهره ، شناسایی کف دست

Pface 202

6.900.000

کارت ، اثر انگشت ، تشخیص چهره

Uface 402

4..990000

کارت ، اثر انگشت ، تشخیص چهره

UF 600

7.300.000

کارت ، اثر انگشت ، تشخیص چهره

Zk Uface 302

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لیست قیمت دستگاه‌ های حضور و غیاب

 

 

 

به طور کلی اگر بخواهیم دستگاه‌های ثبت تردد موجود در بازار را از لحاظ رنج قیمتی مقایسه کنیم. می‌توان 3 گروه اصلی برای قیمت دستگاه حضور غیاب در نظر گرفت :

 

·   گروه اول دستگاه‌های حضور و غیاب کره‌ای هستند که شامل برندهای معروف سوپریما و ویردی می‌شوند. این سری از دستگاه‌ها کیفیت بالا و عملکرد مناسبی داشته، اما قیمت بسیار بالایی  (معمولاً بالاتر از 20.000.000 تومان) نیز دارند.

 

·   گروه دوم دستگاه‌های حضور و غیاب با رنج قیمتی متوسط (4 الی 10میلیون تومان) هستند که عملکرد نسبتاً‌ مناسبی نیز دارند. بخشی از دستگاه‌های برند ZKTeco ، Timmy و محصولات داخلی در این رنج قرار می‌گیرند.

 

·   گروه سوم دستگاه‌های حضور و غیاب ارزان با قیمت پائین‌تر از 4 میلیون تومان هستند که معمولاً کیفیت مناسبی نداشته و حداقل برای کسب و کارهای بزرگ مناسب نیستند. شاید بتوان از این دستگاه‌های در مجموعه‌های کاری کوچک استفاده نمود. 

 

چکیده

شکی  نیست که قیمت هر محصول از جمله دستگاه حضور غیاب، یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید آن کالا است. اما این موضوع نباید باعث نادیده گرفتن عوامل مهم دیگر در انتخاب محصول شود. کیفیت دستگاه و کارایی آن، نکته بسیار مهمی است که باید در انتخاب و خرید دستگاه ساعت زنی، مورد توجه قرار گیرد.

 توصیه می‌شود هنگام خرید دستگاه ثبت تردد، نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 

1. برای بررسی قیمت دستگاه حضور و غیاب، به لیست قیمت‌های اینترنتی اتکا نکنید. بهتر است برای استعلام قیمت، با چند شرکت معتبر تماس بگیرید و قیمت‌های آنها را با هم مقایسه کنید. ممکن است شرکت‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی برای یک دستگاه یکسان داشته باشند. در این مورد بررسی کنید که آیا دستگاه گران‌تر، امکان جانبی اضافی دارد یا نه!

 

2. در بررسی قیمت‌ها، تمامی عوامل مؤثر بر قیمت (برند، راهکار ثبت تردد،سرعت، ظرفیت، گارانتی، امکانات جانبی و ...)‌ را در نظر داشته باشید و فقط بر روی یک عامل تمرکز نکنید. مثلاً بعضی از کاربران می‌گویند فقط فلان برند یا فقط دستگاه تشخیص چهره را می‌خواهم و به سایر نکات مهم دیگر توجهی نمی‌کنند و این کار اشتباهی است. 

 3. در نهایت توصیه می‌شود : در انتخاب دستگاه حضور و غیاب، به قیمت‌ها توجه داشته باشید. امّا !

 



کیفیت و خدمات را فدای قیمت ارزان نکنید."

 

 

توجه: 

  •   این سایت هیچگونه فعالیتی در زمینه خرید و فروش دستگاه های حضور و غیاب ندارد. 
  •  دوستانی که قصد خرید دستگاه حضور و غیاب دارند، جهت دریافت مشاوره رایگان، مشخصات دستگاه مورد نظر را در بخش نظرات درج کنند. در اسرع وقت، دستگاه حضور و غیاب مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن اعلام خواهد شد. 

  • شرکت‌های حضور غیاب می‌توانند در بخش نظرات در پائین همین صفحه، توضیح مختصری از شرکت، محصولات و خدمات خود ارائه دهند. 

 

 

 


  بیشتر بدانید

 

هر آنچه باید درباره دستگاه حضور و غیاب بدانید

لیست قیمت دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد

خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب           

5 دلیل برای اینکه دستگاه حضور و غیاب دست دوم نخرید!

خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان